Norrlandsveckan i Kalix - hur kul som helst

2013-07-18 & 19   (Tävlingen avgjordes 2013-07-17)
 
Hemkommen från rallycrossen igår kväll var jag rent euforisk! När jag väl somnade, var det med ett leende på läpparna. När jag vaknade idag var det med träningsvärk som efter ett värre gym-pass! Men det var det värt. Så himla kul jag har haft. Trevligt sällskap hade jag både när jag fotograferade, och i depån vimlade det av underbara motor-nördar, dvs dårar som jag själv!

Tävlingen flöt på i ett rasande tempo med bra jobb hela vägen, med disciplinerade förare, engagerade funktionärer och skickliga traktorförare som trots allt fick jobba en del med sina vaggor.
Det här gänget har varit med förr, och mannen med gul-flaggen i handen har inte avvikit
många gånger från sin post, sedan invigningen 1989! Gunnar Johansson är namnet,
och han är en av dessa många guldklimpar som är ett måste för att tävlingar ska bli av!


På huvudposteringen hade vi importerat dårar från både Boden och Älvsbyn. Stackars Peter som visade
varvskyltar, fick stå på en tunna hela dagen för att nå upp. Så till nästa år önskar han sig påfyllning med
sand i posteringen - vilket jag genast tog som ett löfte! Detta var sommarens enda semester-dag för
honom, och den spenderade han på den här ytan! Vilka härliga människor det finns! Mannen i förgrunden,
Henrik Vikström, numera omdöpt till "Hjälte-Henrik" i vår Motor Norr-grupp på Facebook, han ringde rent
och erbjöd oss sina tjänster då han ändå skulle åka på tävlingen från Älvsbyn! Galningen som rockar
loss i mitten, Ingemar Svensson... Tja, mycket kan sägas, men ord är överflödiga! (ler) Dessa galningar
var under ständig översyn av min egen gubbe, Robert Niemi. Hur är det man brukar säga?! "Den halte
leder den blinde?!"
 
Undrar hur ont i fötterna Peter hade dagen efter tävling?!
 
Anders Danell fick bara chansen att visa upp sig i första omgången, sen blev det ännu
en traktor-färd från arenan för honom. Vågar man gissa på ännu en drivaxel för oturs-
mannen från hemma-klubben?!
 
Johan Sandow hade ett högt uppskruvat tempo, och åkte med en hiskelig motivation
upp sig i startfälten. Tyvärr blev det inte fler än en heat-seger för honom, vilket ni
kommer att få se på bilder från omgång två.
 
 
Anders Wikström har varit borta från tävlingsarenorna ett antal år, medan han byggt
på denna skapelse. Snacka om lyft, från att tidigare ha åkt Saab till en läcker liten
felhjulsdriven ryggsäck av Renault-typ. Själv har man ju fått bakhjulsdrift i nappflaskan,
men det finns ett antal skickliga rattvridare i dessa felhjulsdrivna farkoster, som tilltalar
min race-ådra, och Anders Wikström är definitivt en av dem! Kul också med en lite
annorlunda bil i 2150!
 
Men det är väl föga okänt att det som tilltalar mitt race-hjärta mest, är dessa fantastiska
Ascona B!!! Per Jonsson är son till rattvirtuosen Roland Jonsson som skördat många
skalper på arenorna genom åren, bl a haft många tuffa dueller mot en då väldigt ung
Fredrik Tiger i vad man kallade RC B. Per har haft en del framgångar i familjens PV
(ja, den finns ännu kvar hemma i Piteå!) men när jag nu såg Per i denna skapelse, var
det bara att konstatera att nu har han hittat "hem"! Som han kör! Inte ett misstag! Vackert
all the way, rätt in till en egen plats i mitt redan ganska full-packade race-hjärta!
 
 
Sandra Fuglstad (ber om ursäkt om jag inte har korrekt stavning!) är en frisk tjej-fläkt
från landet i väster, som tog för sig bland gubbarna med sin Manta.
 
Carl Borg med den finurliga sirlingen av namnet på rutan för att få folk lite törstiga! Tur
man inte gillar den flytande produkten, utan håller sig till Coca Cola. Den här bilen är
misstänkt lik den som Per Engstrand skördade framgångar med för ett antal år sen...
Men jag har inte belägg för att säga att det är så!
 
Jonny Hjertberg har hittat tillbaka till RC-arenorna, och det numera i en läcker liten gul
Hyundai. Riktigt roligt att se Jonny köra en bil utan svansmotor, för visst attan kan han
sladda som en hel karl! Det här gillades verkligen! Jag blev dock förvånad över att inte
hitta Jonny i någon final den här dagen, men styrningen såg uppenbart bättre ut än
vad klockan visade.
 
Det var lite "prästens lilla kråka"-varning över norske Fredriksen, för han slank både
hit och dit den här dagen.
 
Ja, jag vet, jag är lite färgad av dessa härliga Ascona B! Det blir av underordnad
betydelse vem som styr dem, för här kan man hålla en extra tumme för bilen! (ler)
Här är det en av våra härliga norska besökare som rattar, men jag har tyvärr ingen
startlista till att tjuvkika efter namnet i. Hittar jag någon på sikt, kan hända att jag upp-
daterar mig lite!
 
Rosell hamnade olyckligt på tak, men som det såg ut från där vi stod, och uppenbart
även från domar-håll, var det en race-incident där Rosell själv ställde till dig med hjälp
av sanden på innerplan.
 
Johannes Lundberg är en ung och frisk fläkt i klassen, som vi även fick så på isen i
vintras. Jag brukar skoja och säga att "vore jag en bil, skulle jag helst tillhöra min egen
Robert eller Jimmy Holmkvist, för de behandlar bilen som en smekning". Jag kan dock
meddela att vore jag en bil skulle jag inte vilja tillhöra Johannes, för det är en smärre
våldtäkt varje varv! Ungefär som min stora idol Anton Mattson på tiden det begavs!
Vansinnigt trevligt att se är det i alla fall!
Det här är förövrigt Fredrik Schefströms gamla pärla, den vackra blå som han har SM-
guld på is med!
 
En av alla dessa "domar-jävlar" som stod och fördärvade dagen på banan. Skämt å
sido, domarna hade väldigt lite att göra i Kalix, för det var väldigt fina körningar! Hasse
Öhman var stationerad på en plats med översikt över hela banan - sämre jobb kan man
ju ha! (ler)
 
Magnus Abrahamson före Niklas Nårsa
 
Jocke Bergström åkte fotograf-vänligt och motiverat med sitt nybygge.
 
Daniel Loggert gjorde comeback vid Piteås premiär i Norrlandsveckan, och gjorde det
så fint som med en andraplats bakom vår SM-ledande Viktor Johansson.
Mitt Ascona B-hjärta skriker dock efter vår forne kollega, till och med i samma färger -
en A kan aldrig mäta sig mot en B, men... Ja, ja, Loggert är tillbaka i alla fall, och han
kör bättre än nånsin! Hur kul som helst!
 
Stefan Åeng var 3:a i Piteå, men visade i Kalix att han har siktet inställt på krukan med
guldpengar i. Flera dueller med Loggert redan i kvalet!
 

En hel-norsk duell - Mazdan till höger i bild går som spjutet. Jimmy Rinaldo som
spakar den visar goda egenskaper som maskinist, men gjorde lite för många misstag,
vilket dock inte gjorde något med svenska ögon! (ler)
 
Daniel Loggert skuggar Stefan Åeng.
 
Per Hedestig har fått vittring på Daniel Loggert.
 
Viktor Johansson, vår SM-ledande guldklimp, fick jobba lite i motvind den här kvällen.
 
Röd BMW verkar vara modet som gäller i år!
 
Janne Taskila före Robert Norman. Taskilas bil är inte vacker, men går som spjutet!
Är inte säker, men det är väl förmodligen nån variant av Toyota...
 
Niklas Mörtsell tar täten före Daniel Wikgren och Andreas Pettersson som dyker in på
alternativspåret. Mycket prestige i bilden, med idel ädel ÖNBF-förare!
 
Andreas Pettersson har inte fått tag på rätt utväxling till sin PV, utan sitter och kämpar
med en för högt växlad bil. Undrar hur långt det kunde räckt om Andreas haft rätt
grejor, för han åkte såååå motiverat och fort den här kvällen!
 
Under uppsikt av överheten! Domar-Öhman kollar in sin klubbkompis Daniel Wikgren,
men fick inte göra annat än njuta av fina körningar.
 
Lasse Englund före en Nilsson från Lycksele. Nilsson + Lycksele + PV i rallycross...
Men nej, det är inte storfräsaren Anders Nilsson som gjort comeback, utan en annan
duktig kille.
 
Norske Geir är en ny bekantskap för de flesta av oss, men efter kraschen i Piteå, alla
skriverier och diskussioner, och den heroiska mekarinsatsen, känns det som om de
flesta av oss "känner" honom!
(Kraschade in i räcket vid mållinjen i Piteå, efter en duell med en annan förare på
tidsträningen)
Lasse Englund och Anders Olofsson - två långvariga eldsjälar i Kalix MK
 
Peter Norman är en av de som varit med och sett till att Geir kom till start i Kalix. Men
från det till att låta norrmannen sticka upp och köra ifrån honom... nej där går gränsen!
Peter rattar i år en Subaru, lite kul som omväxling bland alla S40 och BMW i klassen!
 
Thomas Öhman och Viktor Andersson. Viktor är en av i år få sörlänningar som sökt
sig upp till norrlandsveckan, men som han körde den forne Ascona B-killen! Jag blev
förvånad att han inte var direktkvalad till A-final, men än en gång tyckte inte klockan
som jag. Dock fixade det sig med A-final så småningom i alla fall.
 
Den orange farkosten till höger, tillhör ingen mindre än JENS LUNDQVIST - Porjus-
expressen är tillbaka i hetluften, och det känns sååååå rätt! Mycket jobb kvar för att
få bilen, en liten Renault, konkurrenskraftig, men vad Jens kan, det har vi inte glömt!
Jisses, karln var den enda som riktigt kunde matcha Lasse Larsson det makalösa året
då han gjorde rent hus i rallycross SM med sin 240 i supernationella klassen. På den
tiden åkte Jens en BMW, och var en av få som gjorde det. Men då det är mer eller
mindre vardagsmat med BMW nu, valde Jens att ännu en gång gå sin egen väg!
Kul med dessa innovatörer som inte följer gängse mallar!
Lika skoj som att ha Jens tillbaka på banan, var det att få hela den underbara familjen
Lundqvist tillbaka i depån!
 
Micke Sandberg har prenumererat på B-finalplatser i årets SM. Premiären av Norrlands-
veckan i Piteå blev det motorhaveri (det andra för säsongen), men i Kalix bröts trenden
och det blev A-final.
 
Två giganter i en klass för sig - Linus Westman och Fredrik Tiger. Alla visste att det var
mellan dem det skulle stå, och så blev det. Övertag Westman dock, som slog Tigern i
alla tre kvalomgångar.
 
Andreas Sandberg åker redan bra med sin nya motor, en lite annorlunda och standard-
betonad V8. Läckert ljud, och en satsning för mer hållbarhet - det här kan bli riktigt bra
på sikt! Andreas åker inget SM i år, utan har satsat sin energi på hemma-plan, med
hus- och garage-byggnationer och tid med familjens ny-tillskott, lilla Tuva. Tyvärr har
Alexandra tagit uppehåll den här säsongen och är mamma på heltid, hade varit skoj
att se hennes fina gröna Ascona B plocka skalper även denna dag i 2150!
 
Tigers urusla alternativspår i första omgången. Allt för fotograferna?!
 
Markus Kumlin åkte fort med sin framkrafsare. Trevlig att se, och man ser tydligt att
generna kan härröras till pappa Kenneth Andersson!
 
Johan Sandow i ett klättringsförsök i startfältet, på yttern i BDX-kurvan.
 
Ytterspåret var inget vinnarspår den här gången...
 
... och satsningen över hoppet gav inte framgång den här gången...
 
... utan här slutar dagen för talangen från Västerbotten.
 
På området race-valpar, som jag så ofta pratar om, så är mannen i den gröna skönheten
kanske inte särskilt valplik, men väl sin far upp i dagen! Fredrik Karlsson är son till
forna tiders storhet, både bokstavligt och bildligt talat, Jan-Christer Karlsson. J-C rycktes
tyvärr ifrån oss i våras, alldeles för tidigt. Men hade J-C stått på läktaren idag, hade
han helt säkert varit stolt över sin sons fina körning. Om inte annat var jag det!
 
Läcker omkörning av hemma-föraren... tja en av bröderna Söderfjäll som åker i
likadana vita BMW.
 
Hans "Moro" Aldenlöv show
 
Uppvisning av tennarmbandet jag gjort till honom, i Skellefteå AIK´s färger (hrmf!) med
hans gamla gröna V4 avbildad på knappen. Hasse själv gick omkring och såg ut som
en blå liten spermie, med sin söta blå huva.
 
En av mina foto-kompisar för dagen, foto-Matti, visar upp sin "utrustning" (ja, jag hörde
själv hur det lät när jag skrev det, men jag bjuder på det!). Den utrustning han håller i
sina händer, är alla fotografers våta dröm, och det hade han i dubbel uppsättning.
Själv fick jag provköra den större av gluggarna ena omgången - fatta känslan att få hålla
en dyrgrip av denna caliber i sina händer!!! 70 papp var ny-priset på den! När jag fick
tillbaka min egen glugg var det som om solen gick i moln - jisses vilken enorm skillnad
på ljuskänsligheten! Lägg till det att han hade två uppsättningar av Canons Rolls-
modeller på kameror... Ja, ja, vad är väl en bal på slottet?! Fantastiskt trevlig karl i alla
fall, och för en gångs skulle hade jag riktigt trevligt även ute på banan, och inte bara
i depån. Normalt sett får man stå där själv och tugga grus, men idag hade jag ju både
Matti, Moro och sist men absolut inte minst Gezze!
 
Per Jonsson gjorde mig inte besviken i någon omgång!
 
Johannes Lundberg med sin brutala körstil
 
Robert Nyström håller Norge bakom sig!
 

Eilert Gezelius - mannen, myten, legenden! Handhar rena rama leksaken i foto-utrustning
jämfört med övriga foto-proffs på banan, och lika förbaskat har han bäst bilder!
 
Per Hedestigs säsong går mestadels i moll i år. I Piteå frontade han en postering, efter
att något i framvagnen brustit. I Kalix blev det lite knuff och bök och stök, och ett väldigt
dåligt alternativt spår för Per...
 
... och så här slutade dagen för honom. Bara hoppas man hittar en skicklig svetsare eller en ny "grej"!
 
Jonny Hjertberg blev lite strippad i samma incident.
 
Per är mannen i den blå overallen - kroppsspråket talar tydligt här!
 
En av våra duktiga bärgar-killar gör sitt jobb, som vanligt med bravur.
 
Viktor Johansson och Jimmy Rinaldo
 
Erik Karlsson, vinnare av fjolårets norrlandsvecka i 2400, nu i ny skepnad i supernationella
klassen.
Familjen Sandberg-Karlssons läckra ekipage.
 
Peter Hansens välbesökta däck-tält. Här är det Kjell Sandberg som får lätta på plån-
boken, än en gång! Magnus Hansen sköter grovjobbet.
 
Norske Geirs däck från kraschen i Piteå
 
Niklas Mörtsell tycker jag är otäck efter min smått synska profetia i Kalix i vintras, när
jag radade upp honom, Jonas Ökvist och Fredrik Johansson i rätt ordning för kommande
slutresultat i Is SM. Niklas är en frisk fläkt, både på och utanför banan som gillas skarpt
av hela team HN!
 
Skulle jag en gång vinna snuskigt mycket pengar, skulle jag köpa en ny bil åt en av
landets skickligaste chaufförer, Jonas Ökvist från Piteå. Han har sån otur med sin
Corsa att det inte finns nån hejd. I Kalix brukar Jonas ha en grym framfart, och med
A-finalen från Piteå i bagaget såg det ju på förhand riktigt bra ut. Ända till växellådan
rasade på startplattan innan första heatet. Rallycross är det roligaste som finns, men
ibland även det grymmaste! Tur det här teamet har både guts och glory, så jag litar
på även en resning ur dimman! När det här gänget ger upp, då kommer inget att bli
sig likt i depåerna! Håll ut vänner, ni är bäst!
 
En bild säger mer än tusen ord - hopplösheten i blicken gör ont i hjärtat!
 
Jens Lundqvist ser desto mer hoppfull ut, trots en bil som inte ännu vill riktigt samma
sak som honom. Sååååååå kul att ha familjen Lundqvist tillbaka där de hör hemma -
dvs i en race-depå!
 
Fina hundar har man dessutom i teamet!
 
Här fin-besök av Stefan ST Tedestams skönhet, Omega.
 
Roger Ignberg har varit Ascona B-kollega med oss i ett antal år, och haft en självklar
plats i mitt race-hjärta. Helt plötsligt ramlade han i trappan, och bytte till Saab. Roger
är ju samma trevliga prick som tidigare, men plötsligt fann jag att jag svurit åt en
"Saab-jävel" som boxas med andra vackra bilar, utan att ens ha koll på att det var
Roger. Förlåt Roger, dig tycker jag lika bra om som tidigare, men jag tycker inte om
annat än färgen på din bil! (ler)
 
Får väl erkänna att den här omkörningen var både juste, läcker och fräck, men
tillägger väl genast att om han hade åkt Ascona B fortfarande, skulle 240´n aldrig ha
kommit så högt upp! (ler)
 
Normalt sett när man ser en bild som denna, med en snurrad Volvo och en Saab i
samma bild, brukar åtminstone jag tänka fula tankar. Men faktum är att herr Ignberg
var helt oskyldig till detta, som Volvon var helt skyldig till själv. Det tar emot att erkänna,
men så var det!
 
... och Per Jonsson han fortsatte att köra som det anstår en man bakom spakarna på
en Ascona B!
 
Här får vår norske "prästens lilla kråka"-vän Fredriksen sin dag förstörd, efter en
sammandrabbning med sin norska landsmaninna Sandra Fuglstad. Svårt att säga hur
upprinnelsen var, men jag tror att Fredriksen slog i Sandra, som fick vingel och på så
vis vek in så Fredriksen fick slut bana och hamnade i räcket - i så fall en ren race-
incident.
 
Otäck smäll, men chauffören verkar ha klarat sig helt ok
 
Framhjulet satt inkilat i räcket, så det blev lite besvärligt att bärga - ingen match för
våra duktiga traktorkillar i alla fall!
 
Innan Loggerts uppehåll, var detta en vanlig syn, dvs full kubbning mellan honom och
Andreas Pettersson. Då körde Loggert Ascona B och Pettersson Kadett C.
 
Oooops, här kom visst den helgon-gloria jag belagt Petterssons körstil med, en aning
på svaj. Men så har väl även solen fläckar! (ler)
 
 
 
Finaler
 
C-final 2400
Full kubbning mellan Jocke Bergström och Niklas Mörtsell.
 
 
Efter lite omkastningar och ett händelseförlopp jag inte har full koll på, tog Niklas
Mörtsell över ledningen. Jockes framvagn var inte kry, och över mållinjen var Jocke
trea och därmed utanför B-final. Men en protest lades in för en missad omkörning
under gul-flagg. Protesten gick igenom, men i tumultet under tiden hade Jocke beordrat
sin bil från parc ferme till depån, för att laga den, något som inte var tillåtet förrän
protesten hade gått igenom. Skumt enligt många, men uppenbarligen helt enligt
regelboken, men tråkigt att vi inte fick se mer av Jocke.
 
Ännu ett gäng hjältar som jobbade hela dagen, tyvärr har jag inte namnen på dem.
 
Thingvall-gänget - men det verkar onekligen som om svärsonen Lars Wennberg var
den som fick inta ledarrollen för dagen, med varm hand misstänker jag av den alltid
lika försynte Thord Thingvall!
 
 
 
B-final 2150
Unge Rådström med det så anrikt klingande efternamnet i dessa kretsar, fick den här
gången se Anders Wikströms Renault som några nummer för stor.
 
 
B-final Supernationella
 
Viktor Andersson tog täten direkt i B-finalen, och släppte sedan aldrig nån nära att
ta ifrån honom den positionen.
 
Jens Lundqvist hade nu blivit så varm i kläderna att det började flyga plast om den
lilla Renaulten.
 
Andreas Sandberg hade fin framfart, och släppte inte till i onödan. Här tycks han
nästan tänka : -"Glöm det, det här är min bana"
 
Tyvärr blev det senare varmgång på motorn, så Andreas fick nöja sig med en tredje
plats i finalen, och i skrivande stund har jag även fått besked om att Andreas beslutat
att inte komma till start vid finalen av Norrlandsveckan i Skellefteå. Men jag räknar
med att familjen Karlsson-Sandberg kommer igen nästa år, när hus- och garage-
byggnationer blivit klara, och årets nykomling i teamet, dottern Tuva, vuxit på sig!
 
 
A-final 2150
 
Per Jonsson avslutade dagen, på samma sätt som han inlett och ångat på hela tiden.
Seger nr 2 i Norrlandsveckan, och ett järngrepp inför finalen i Skellefteå!
 
Ungefär på samma ställe som denna bild togs, gick troligen en kylarslang för Anders
Wikström några varv senare. Åtminstone blev bilen tyst, och gick på rull upp på lyftet
innan Anders kom uthaltande i uppenbart smärta. Han tänka förbjudna tankar om
exploderad koppling, innan jag såg Anders börja slita sina kläder av sig. En dusch i
kokande vatten är ingen hit, och jag hoppas verkligen att det inte är brännskador av
värre grad. Cyber-krya-på-dig-hälsningar till Anders, som vi snart vill ha tillbaka på
banan igen!
 
Likt revir-tänkande hanhundar, passerar dessa framkrafsare med lyfta "bakben"
genom kurvorna. Markus Kumlin hade en bra dag på jobbet, men drabbades av
varmgång och ramlade ner från pallen.
 
Publiken i Kalix bjöd på rekord för norrlandsveckan, med nära 3500 betalande denna
onsdag kväll!
 
Jimmy Rinaldo hade sin plan klar, om att via B-final ta sig vidare till den stora
avslutningen på showen.
 
Men Niklas Mörtsell och Andreas Pettersson satte p för de planerna, då de på sista
varvet passerade Rinaldo när han tog alternativet. Kändes nästan som att vinna en
OS-stafett i skidåkning! (ler)
 
 
A-final Supernationell
 
Tigern gjorde en katastrofstart i A-finalen, till skillnad från Westman som gick till spets
före Öhman. Efter vad man sett tidigare under dagen, trodde man det därmed var av-
gjort. Men Tigern hade andra planer, gjorde bort alternativet direkt, och satte igång med
sin jakt!
 
Mikael Sandberg gjorde ett försök att pressa sig förbi Thomas Öhman, men det var
inget projekt som lät sig passera omärkt! Thomas satte hela sin tjurskalle och alla
sina hästkrafter mot, och trägen vinner!
 
Här ser vi precis kulmen på Tiger-jakten, där Fredrik passerar Linus i BDX-kurvan.
 
Det gick hett både här och där, så även under huven till Westmans BMW.
 
Hasse Lundbäck övervakar så allt går rätt till.
 
A-final 2400
 
Stefan Åeng gjorde ännu en av sina praktstarter, men Daniel Loggert la sig i skugg-
position med SM-ledande Viktor Johansson bakom.
 
Viktors gaswire gick tyvärr av, och här tvingades han bryta.
 
Men Loggert skötte sig desto bättre, och körde rent om Åeng i ett tidigt skede. Bara
för att sen fresta på våra nerver genom att direkt dyka in i alternativet. Uppenbart var
det här Dannes kväll, så ingen av de övriga han passera, och tilltaget lönade sig väl.
 
När Åeng gjorde sitt alternativ, tog Loggert tillbaka ledningen, och hade inga planer
på att lämna ifrån sig den igen! Vilken comeback av Danne Loggert, han kör baske mig
bättre än nånsin! Kanske behöver finslipa sina starter mer, för där är Åeng strået
vassare och Skellefteås bana är inte lätt att köra om på... Nä, sköt korten väl Danne, de
pengarna skulle landa gött i den Loggertska kassan!
 
En mycket nöjd Tiger inför prisutdelningen!
 
Per Jonsson - dagens man i särklass!
 
'
Ni som inte ser genetiken göra sig gällande här, och ser dragen till forne storföraren
Jan-Christer Karlsson, bör omedelbart ta på er eller köpa nya glasögon! Fredrik
Karlsson körde strålande och knep en fin tredjeplats. Ett bra läge inför finalen på
hemma-plan i Skellefteå!
 
Niklas Mörtsell hade storslam på G, med seger i både C- och B-final.
 
C-final 2400
 
fr vä : Andreas Pettersson, Niklas Mörtsell, Jimmy Rinaldo
 
Niklas Mörtsell
 
Andreas Pettersson
 
Jimmy Rinaldo
 
A-final 2400 : Daniel Loggert och sonen Felix, grattas av Stefan Åeng
 
 
B-final Supernationell : fr vä : Erik Karlsson, Viktor Andersson, Andreas Sandberg
 
B-final supernationell : Jens Lundqvist och Anders Olofsson
 
B-final supernationell
 
A-final supernationell : Fredrik Tiger gratuleras av Linus Westman.
 
Linus Westman och Fredrik Tiger stå nu inför ett direkt avgörande vid finalen i
Skellefteå, lika poäng som de har!
 
 
 
Det blev ett hiskeligt jobb att gå igenom hela min enorma bildskörd och välja ut bilder till bloggen. Därefter även en massa strul med blogg som kastade ut mig, och text som fick skrivas om. Till slut var jag nu så less, så jag är inte alldeles säker på att alla mina tilltänkta texter ligger med. Men ni får ta det för vad det är!
 
Återstår bara att tacka mina foto-kollegor för trevligt sällskap, de tävlande för en fantastisk show och min moder-klubb för ett arrangemang av rang! You made my day... fast det var kväll!
 
By the way, här finns resultat för er som vill veta mer : http://www.norrlandsveckan.se/resultat.aspx
 
Lev å må!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0