Syns att det händer nåt!

2012-04-22
Gubbarna är i garaget varje kväll, och på helgerna hela dagarna. Men nu har det varit en lång period där man inte kan säga att man sett att det hänt så mycket. Dvs tråkiga arbeten, men nödvändiga. Men nu börjar det ge resultat, och förhoppningsvis ännu mer snart!
Men nu har jag i alla fall varit på studiebesök med kameran en sväng, så jag kan dela med mig, so far so good!


Bakrutemontering på G! Robert, Robban och pappa


Batteri-lådan svetsad, lackad och klar... Inte så dumt att ha hjälp av
en som precis avlagt godkända prov för svetslicens = Robban Joki!



Batteriet på plats i bagaget!


Fabriks-instrumentering som jag fick hjälpa gubbsen att handla via
Tradera. Gubbarna blev lite besvikna att jag inte såg skillnaden först,
men det är ju så här det ska se ut i en tävlingsbil ju!



Dock måste jag ju säga att skillnaden var rätt avsevärd när jag fick
se vad de hade plockat bort! Klar förbättring!



Hjulhusen piffade, framvagn lackad och på plats. Tror bestämt jag
hört talas om nya bussningar också. Bäst jag kröp på golvet med min
Canon och försökte fota, upplyste min kära far mig om att det finns
en anledning till att man har lyft...



Blev lite lättar att fota när bilen åkte upp halvvägs i taket!


Framvagnen, sprutlackad med hammarlack.


Innertaket var inte lätt att jobba med, vare sig vid båg-bygget eller
lackering. Men tanten i huset, där vi köpte bilen, hade sytt ett nytt
innertak. Det var vi ju bara tvungna att rädda!



Stolsfästen färdiga och ny-lackade. Givetvis samma färg som bilen,
men det var lite konstigt ljus, så färgen ser lite mörk ut på bilden.





Ascona Bä tycker den nya bilen i garaget är av en konstig modell!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0