Bilder från Överkalix

2011-03-21
Några bilder blev det i alla fall från Överkalix, även om fotografen var mer än lovligt anti. Först skulle jag inte få använda dem, men så besinnade han sig och gick med på att vi jobbar för förarna och det är vår älskade sport man vill marknadsföra!


Kjell Perssons trotjänare som funnits med i race-kretsar sedan 1983!
Återkommer med en närmare presentation, sedan jag fått uppgifterna
av Robert. Min barndomsidol, still going strong! Tyvärr gick det inte
så bra i Överkalix, då den kurviga banan inte alls passade Kjells ut-'
präglade långnabbskörning.


Johan Riströms pärla, en av Mikael Janssons läckra krationer!


Peter Johanssons Pegga, ny-stylad av Mikael Jansson!


Man får nästan för sig att "husse" hade hemlängtan, när han spanade
in och fotograferade två snygga schäfrar på publikplats?! (ler)


Jag skrev igår att Jocke Evertssons 240 var för stor och klumpig på
den rejält kurviga banan, men jag måste rätta mig, för det är ju en
140 han kör junior-klassen med. Borde väl använt hjärnan och tänkt
på att 240´n är en 2400 cc... Men han passar bäst i den bilen i min
värld, så rent spontant blir det väl den jag placerar honom i, i min
tankevärld! (ler) Här i fight med Johan Sandow och Kim Andersson.
Många duktiga juniorer till start i år, även om regerande mästaren
Linus Johansson saknades pga en resa till Kina.


Kim Andersson lyckades passera Jocke Evertsson, men fick jobba för
att hålla honom bakom sig!


Peter Johansson vann första racet i rallyklassen, här före B-O Näslund
och Kenneth Andersson Skoj, då Morjärvs-tävlingarna var debut på is
för rallykungen Johansson!


Kenneth Andersson vann lopp nummer två, trots att han i slutet bara
hade 4:ans växel kvar!


Mångsysslaren Kenneth Andersson är duktig på vad han än företar sig,
åtminstone så länge farkosterna har en ratt!


Anders Christoffersson hade häcken full av Johan Riström, som gjorde
tappra försök till omkörning. Men hans läckra ytterspår rymdes inte på
dagens bana, och han fick se sig slagen x två av regerande mästaren.


Undrar om man inte känner sig som ett ganska litet villebråd, i Andreas
Petterssons ställe, i en liten Kadett C, jagad av två S40???
Andreas knep andraplatsen före Riström i första loppet.




Ingemar Bjöörn ger Andreas Pettersson en knuff, som slutade med
punktering för Pettersson som bröt sin fina inledningssvit på den här
säsongen. Men han är garanterat tillbaka i Sikeå till helgen!





Henry Nilsson aviserar pensionering av sin Saab, för att till nästa
issäsong åka Golf. Kanske kan åtminstone vikten vara honom till gagn,
sen lär väl en inbiten fanatiker som undertecknad, fortsätta att hävda
att driften ändå sitter på fel ställe! (ler)


Sören Häggström fortsatte att bjuda på hjulvift för fotografen, men i
första racet var det Jansson som fick till det bäst. Här i sin egen läckert
lackade BMW. Ni som funderar var ni ska lacka bilen, misstänker jag
att har funderat klart?!



Jansson visade att han bemästrar även snålåkning, även om han
normalt sett ser ut att trivas bäst på breda banor som tillåter hans
fina spårval.










Segertrion ser inte särskilt munter ut, men som vi alla vet kan skenet
bedra!


Thord Thingvall fortsatte att bjuda på läckra omkörningar på yttern,
och i jämförelse med mannen i den vita bilen kan man kalla de övriga
två för ungtuppar med rätt god marginal. Vore väl häftigt om Thord
skulle få sitt första SM-guld när han enligt vad jag tror, har passerat
60-strecket?! Vilken sport vi har!!!


Jansson bjöd upp...


... men Thingvall fick sista ordet för den här helgen, och har inte jag
räknat fel håller han ledningen inför Sikeå på lördag!

Från Sikeå kommer jag tyvärr bara att kunna dela med mig av telefonrapporter, för nån gräns måste det finnas även för oss. Mycket på jobbet för Robert sedan pappa blev sjuk. För även om han mår "bra" nu, måste han fortsätta att hålla sig lugn, och är helt sjukskriven till i April. Gissa om jag får vakta på honom?! Han håller på att krypa ur skinnet! Som tur är får han inte köra bil än, så där blir ju mamma en bra bromskloss för vart han kan bege sig och inte.
Istället lär det bli skidrace med hundarna på isen, om vädret så tillåter. Men jag önskar er alla som får glädjen att vara på plats, en riktigt härlig dag, med härliga juste race!!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0