Grusslingan

2011-07-04
BRAGE LUNDMARK, jag säger bara BRAGE LUNDMARK! Det är en bra sammanfattning om det mest spektakulära med dagen.
 

Världens bästa Brage och Sofie Lundmark!

I alla fall enligt de rapporter jag har fått. Karl-skrället har ju t o m spöat Juha Talvitie i en Subaru Impreza WRC, med en VOC 940! Men så är det också en makalös chaufför. Dock var han absolut inte överlägsen i VOC, för motståndet är ju halva toppen i Sverige-serien i form av Thomas Lahti och Lasse Johansson, kryddat med Anders Nilsson. Dock väntar jag på resultat innan jag uttalar mig om ordningen på resten av pallen, utmed Brage, förutom att Lasse fick bryta med trasigt fjäderben.


Lasse Johanssons bil är inte bara snygg, den framförs på ett härligt
sätt också!


För att inte tala om vad man gillar Thomas Lahtis framfart!


Lars Wennberg




Johan Löfgren var längst ut i periferin, men tillräckligt mycket av bilen
var kvar på vägen...


... för att det skulle gå bra ändå! Kolla blombuketten i stötfångaren!
I den här bilen åkte undertecknad förövrigt sin första tävling som
kartis. Det var ett Månstråk i Råneå, och vi vann!!! 1997 var året!


Samuel Miettinen, juniortalangen som gjort comeback. Samma höga
fart, men betydligt mer städad körning. Varningsflagga höjd, och nu
ska han bygga 940 också!


Min bilsportfotograf har även andra talanger, så när dessa flygande
farkoster passerade hamnade även de på bild!


Har väl med farten att göra för att stimulera avtryckarfingret...?!


Anders Nilsson inledde Elit-gänget i VOC, och kolla attacken!


Inte var det sämre från Brage Lundmarks sida heller...

... och Lasse Johansson underströk att hela gänget vaknat på åkhumör!


Thomas Lahti var nog den mest städade i gänget, något förvånande
faktiskt. Men det tar han nog igen på Kanonrundan om en månad!





Samuel Miettinen


Erik Wiklund cruisade på med sin 240 i morfars-kostym. Tyvärr körde
han fel på sista sträckan och fick max-tid, något man inte var ensam
om heller...


'
Sofie hade koll på sträckningen, och lotsade Brage helt rätt!






Medan Lahti däremot också körde fel. Till skillnad från Erik Wiklund
vände han och korrigerade sitt fel, och slapp därmed maxtid.




Anders Nilsson är koncentrerad inför start, och Greger Hägg verkar
domdera nåt med hela handen i högerstolen!




Totalvann gjorde friskusen Jan-Olof Marklund i alla fall, med sin Lancia. Han fick ihop bilen fredag kväll och ringde och efteranmälde sig. Att det går fort för det ekipaget är ju inget nytt, men det är ju inte alltid det håller i mål. En skön lirare, som avgudas av publiken!


J-O Marklund fick ihop bilen i sista stund, och fick en totalseger som
lön för sina mödor!!!



Juha Talvitie verkade inte ha någon av sina bästa dagar på jobbet,
men var i alla fall enligt uppgift trevlig att se på med sin breda och
brutala körning.




Mattias Rönnqvist







Juha Tytärniemi




Grupp H 2 wd vanns av Krister Etting, och utan att egentligen ha nån jätte-koll, så borde Etting ligga rätt bra till i totala DM-toppen trots att han missat en tävling helt och hållet. Får återkomma till det när jag får tag på nåt officiellt resultat.


Tommy Jakobsson




Krister Etting knep segern i 2-hjulsdrivet



Peter Johansson drog av en drivaxel, och fick aldrig chansen att få
njuta av Fällträsk. Synd, för där hade han givetvis varit vass! Frågan
är väl i och för sig var denna förarbegåvning inte är vass???




Men bredast av dem alla, körde Jan-Olof Renberg! Här syns ett skol-
boksexempel på hur man samtidigt frälser fotografer och publik, och
ändå tar sig helskinnad i mål! Bakhjulsdrivet är bäst!!!!!!!!







Men faktiskt måste jag ge framkrafsarna lite credit, för Tommy
Jakobsson åkte stiligt här...


... och likaså Krister Etting!


Förmodligen är de lite smyg-sugna på bakhjulsdrivet även de! (ler)


Finsk Ascona - hjärtat klappar alltid för Ascona!


Dock inte lika hårt klapper för Ascona A som B, även om Leif Jonsson
har en riktig pärla!







Renberg fick problem med tändsystemet på sista sträckan och tog
sig med knapp nöd i mål.









Henry Nilsson värvade Maria Aldenlöv till högerstolen, i sin ny-inköpta
Golf som fått överta jobbet efter hans trotjänare till Saab.


Ekonomi-klassen vanns av Jonas Rönnlund, som varit totalt omutbar hela året. Tvåa slutade Lars-Erik Henriksson, med en comebackande Theres Aldenlöv i högerstolen! Så härligt, för är det nån plats nån ska vara på, så är det Theres i L-E´s högerstol! Där har hon suttit sen hon var 13 år, och jag hoppas hon får sitta där till det är dags för rollator!
Ingemar Svensson trodde att han hade en dålig dag, och var super-missnöjd efter första varvet. Senare visade det sig att det inte alls varit så dåligt som han trott, och andra varvet gick ännu bättre så han slutade trea.


Biltema var huvudsponsor till dagens event, och första sträckan
kördes som en RS i gammal hederlig parkerings-anda. Larre Ohlander
var först på bild i Roberts bildsamling från dagen.



Roger Eriksson har uppenbarligen inte sålt sin Kadett än (ligger på
blocket)


Jonas Rönnlund, giftigheten själv bakom ratten, uppenbarligen även
i sommarföre!


Lars-Erik Henriksson hade bra fart, förmodligen hårt pådriven av
kommandoran Theres Aldenlöv






Ingemar Svensson hade bra fart på grejorna, även om han själv
tyckte det gick i slow-motion









En lat dag i solen, för service-personalen till Jonas Rönnlund. Kanske
dags att börja träna sig putsa, så de kan hålla klass på DM-guldet som
nu bara ska defileras hem på Kanonrundan 13/8



Rally-idyll! Rally är vackert! Fällträsk-sträckan var populär bland
förarna, som var mindre roade av körningarna på banan.

That´s all friends, och klockan har nu speedat iväg till nära 23-slaget. Men vad gör man inte för sina bild-sugna vänner ute i landet?! Robert har smitit i bastun, gav nog upp hoppet om att jag skulle bli klar. Men nu jäklar, nu blir det bastu för mig! På återskrivande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0