Kanonrundan 2011 - tankar om dagen

2011-08-13
Pappa och Robert har nu förgyllt sin dag genom att bevista Kanonrundan 2011, en klassiker i Boden, med riktiga godis-vägar. Sammanfattningen av dagen, med pappas ord, var :
- Det fanns inget som kunde varit bättre! En enda dålig sak hände, och det var när Robert sa "då far vi hem". Herregud, jag hade ju inte slut på ord än, det fanns ju massor kvar bakom tungan!
Sån är han min far, men han hade verkligen njutit i fulla drag, av att få surra av sig med en massa rally-folk. Inte gjorde det ju saken sämre att en massa gamla dårar från den gamla goda tiden var ute och luktade på bensin och bränt gummi heller!
Pappa, Henrik Bäck, Eilert Gezelius, och några fler dårar, hade haft en idé om att bygga sig riktiga gamla godingar, och sen skulle de åka runt som noll-bilar på tävlingarna.
- Stackars arrangörer, konstaterade pappa, så många dårar de får dras med och ingen betalar startavgift!
Men jag konstaterade ganska snabbt, att det snarare innebär att de måste ha ännu fler noll-bilar. För inte blir det nött på så fasligt mycket mer än de tre första kurvorna av första sträckan, om det är nämnda herrar som ska greppa spakarna! Så då behövs det fler noll-bilar, som kan slutföra det egentliga jobbet en noll-bil har!
Jag frågade pappa vem som skulle åka om han gjorde en sån comeback.
- Det ska Boggie (Bo-Göran Carlsson) göra!, svarade han rappt. - Inte för att jag har frågat honom, men det måste han!
Jag frågade då om inte Robert ville åka.
- Nä, då måste man ju ha med sig snö-slunga minst, och skoteroverall är det väl lika man har istället för föraroverall, blev hans svar.
Svårt att tro att min far varit utsatt för en hjärnblödning, för repliken kom blixtsnabbt :
- Men Robert, varför ska du ha skoteroverall på Kanonrundan?
Så kan ett vanligt samtal vid en vanlig HN-middag låta... (ler)

Robert har fotat en hel del idag, och jag har minsann hunnit tjuvkika i kameran att det var en del godingar. Men ni får hålla ut, jag orkar inte gå igenom allt ikväll. Fullständigt resultat har jag inte heller. Tror mig bara veta att Peter Johansson vann på särskiljning via SS1, mot Krister Etting i GrpH 2wd. Ekonomi vann en comebackande Bo-Gustav Ahlbäck, och jag är sååååå lycklig över att han verkar ha återfått sitt förstånd! (eller kanske snarare "oförstånd"...) VOC-elit blev det klart väntad seger i, då Thomas Lahti, kungen av S:a Skjutfältet grejade den segern! Mer resultat än så kan jag tyvärr inte delge er i skrivande stund. Men en bild ska ni få :


Kungen av Södra Skjutfältet, Thomas Lahti, åker så snyggt att t o m
bilen "LER"!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0