Spännande i VOC - en klar underdrift!!!

2011-01-30
Tja, vad säger man?! Om det nu var spännande i Ekonomi, på thriller-nivå, vad kallar man VOC då?! Här skiljde det förvisso hela SJU SEKUNDER, men det var MELLAN ETTAN & SEXAN!!! Psyko! Men, jag är sååååå nöjd, för dagens segrare heter : BRAGE & SOFIE LUNDMARK!!!!!!!!!!!!!!! De är inte bara bäst i skogen, det finns nog inte att uppbringa goare människor heller!!!
Gårdagens överlägsne segrare, Niklas Karlsson, var sekundlika med Brage, men särskiljningen var SS1 där Brage var snabbast. 3:a slutade Lasse Johansson, 4:a Fredrik Mench, 5:a Anders Nilsson och 6:a Tomas Lahti. Tänk att man kör så sjukt bra, att man bara är 7 sekunder efter segraren i tävlingen, och ändå får åka hem och säga att man blev 6:a... Jösses!

Thrillern avslutad med livet i behåll!

2011-01-30
Ja, började det spännande mellan herrar Rönnlund o Forsman, så slutade det minst lika thriller-betonat! Inför de två avslutande sträckorna skiljde det allts 2 sekunder till Forsmans favör. På den fjärde, en issträcka, körde man lika, trots att Forsman räknat med däng av Rönnlund som brukar vara vass när det gäller is. Var han ju även idag då förvisso, men lyckades ju matchas av Forsman som uppenbarligen hade en bra dag även han. Fortfarande två sekunders ledning för Forsman inför sista, och vad händer. Jo, Rönnlund vinner sträckan med EN sekund, och segern därmed till Forsman med EN SEKUNDS marginal! Jisses hola bandola! Grabbarna fick ju alltså särskiljas igår, då man var sekundlika efter ca 6 mils körning. Då gick Rönnlund segrande ur striden. Idag var det alltså Tobbes dag, med en sekunds marginal. Sammanfattar man det och gör det till nån form av värdelöst vetande, så innebär det att det alltså skiljde en sekund totalt på två hela tävlingar, 1 sekund på ca 11 mils körning. Det är bara att lyfta på hatten, att nerverna håller, att ingen brakade av med den påfrestningen och i det tempot... Jag är imponerad!!!

Förhoppningsvis återkommer jag under kvällen med rapport från de andra klasserna!

Del-rapport från DM-rally nr 3

2011-01-30
Häftigt att få vara med lite i hetluften, då Tobbe Forsman precis ringde och gav mig en del-rapport från rallyt i Vännäs. Det var service nu, efter tre sträckor, och två sträckor återstod.
- Jag vet inte var den där Rönnlund hittat farten, konstaterade Tobbe skrattande, och via hans tonfall kunde jag höra hur adrenalinet sprutade i ådrorna, och fann mig själv stående på köksgolvet bland en massa sovande hundar, med en stegrande puls och ståpäls på armarna.
- Jag tog Rönnlund med en sekund på Liljaskolan, en liten fjantsträcka. Sen tog han oss med två på Braxsele, en tok-snabb sträcka som han tidigare aldrig åkt så bra på, men nu har han en jäkla fart. Sen tog jag han med tre på Brännlandsåsen. Så nu jävlar är det fight. Det går på 100%, och nu är det pall eller tall som gäller!

Vet ni, jag tror honom, men jag hoppas det blir pall för båda två. Tycker inte om tallar!!!
Min egen far slog i min tidiga barndom i mig att tallar kan hoppa ut på vägen, så attack-tallar är inget nytt begrepp för mig!

Rapport från notskrivning i Piteå säger att de två man hittills notat såg fina ut. Piteås väl timade plogning till blidan slog till, har gjort att det verkar ha hunnit bli lite is på vägen. Bara hoppas det håller i sig!

Nu väntar jag spänt på slutrapport från Vännäs, och nånting säger mig att jag får gå här med stå-pälsen kvar på armarna och hjärtat uppe i halsgropen, till Tobbe ringer igen...

Vännäs Rally, DM-deltävling nr 2

2011-01-29
Motsvarigheten till "gräsänkling" borde bli "snö-änka" va`?! Nåt sånt är jag idag i alla fall, fast givetvis inte ensam ändå. Har ju sju underbara odjur och två katter som sällakapar inomhus, och tre får och en kanin om jag går ut en stund på gården! Robert är i Uppsala och hämtar hem guld nr 2 till samlingen! Kalix MK har tydligen tagit 44 SM-medaljer genom åren, tre av dem genom Robert. Rätt trevlig statistik att medverka i!!!

Idag har det varit DM-rally i Vännäs, deltävling nr 3 i ordningen. Jag har fått telefonrapporter via J-O Renberg, Sofie Lundmark, Tobias Forsman och Ingemar Svensson. Inget resultat på papper än alltså, så ta det mesta med en nypa salt, för säkerhets skull!

I Ekonomi fortsätter giganternas kamp, dvs Tobias Forsman och Jonas Rönnlund. Idag har man kört ca 6 mil SS, och dårarna lyckas sluta sekundlika! Via särskiljning gick segern till Rönnlund, som radar upp segrar i rask takt. Magnus Kitti repriserade sin tredje plats från Morjärvs premiär, fortfarande med avstånd upp till gas-galningarna i toppen, men även med större marginal till Ingemar Svensson som förlängde sin prenumeration på fjärdeplatser.
Det var pluss-grader idag, och rätt moddigt, trots att Ekonomiarna gick ut först. I morgon går de ut sist, och Forsman är lite orolig för att det kommer bli mycket grus.
- Men å andra sidan finns det ju de som lever på att tillverka däck!, konstaterade han med ett ironiskt skratt.

I VOC var det Niklas Karlsson som vann i utklassningsstil, före en liten överraskning i form av Fredrik Mench. Lite osäkert sen, men troligtvis var det Anders Nilsson som var trea, före Lasse Johansson. Brage Lundmark blev femma eller sexa, Sofie var lite osäker på placeringen. Det hade gått förhållandevis bra ändå, men helt enkelt för sakta. Något som inte är så konstigt, då Brage har ungefär en kilometers landsvägskörning i ryggen i år, jämfört med övriga som hunnit köra minst en hel tävling. Så morgondagens tävling kan absolut se helt annorlunda ut, vilket vi självklart håller tummarna för! Tomas Lahti blev längre ner i listan, pga en avåkning och stort tidstapp på sista sträckan.

Erik Wiklund fick problem direkt med en trasig intercom, men det problemet löste hans goda vän J-O Renberg, som givetvis ställde upp och lånade ut sin intercom. För den behövdes inte fullt två sträckor idag, då den gode Renberg gjorde en rejäl saltomortal i slutet av andra sträckan.
- Janne ropade åt mig att jag gasade för lite, men det fick han äta upp sen! Det var som en dubbel-kurva, med en V4, kort raka, och så kom svängen igen. Jag fick noten lite sent, och det gick alldeles för fort så jag tog i vallen, skar ner med ena hjulet och missade med decimetern en telefonstolpe. Vi rullade framlänges ut på en åker, och slog i höger bak så vi la oss på sidan med kartläsarsidan i luften. Det var väl en halvmeter lössnö, så det dämpade i alla fall något, men visst har jag jobb på bilen!, konstaterade Renberg med ett skratt.
Till skillnad från somliga andra i branschen, som i princip säger att de skrotat bilen så fort de fått en bucklig dörr eller liknande, så såg J-O det från den positiva sidan :
- Alla rutor är hela, taket är slätt och kartläsardörren hel. Bakluckan är hel, men den passar inte så det går att stänga...
Allas vår Janne Stenberg åter i högerstolen, och så fort han öppnar käften blir man påmind om hur mycket man saknar honom :
- Det gick för fort för oss rattrostiga medelålders herrar!, summerade han dagen.
Med Stenberg i högerstolen och Fredde Ökvist som mek hade Renberg laddad för succé.
- Ja, jag hade ju laddat med bara proffs, men glömde visst förarstolen...
Tack och lov klarade sig kabinpersonalen undan lindrigt, med endast en lårkaka på kartis-Stenberg.

När Renberg lämnade Vännäs var det Jörgen Jonasson i ledning i Grp H 2 wd, före Jocke Andersson och Krister Etting.

Tyvärr kommer inga bilder från denna tävling, men förhoppningsvis återkommer jag med resultat från morgondagens tävling i morgon!
Frid vare med er, önskar er alla en trevlig lördagskväll! Själv ska jag gå och sprätta en röd burk, kanske öppna en chips-påse, och börja motionera fjärrkontrollen från TV-soffan. Det ryms ju fler hundar där med mig nu, när husse är på turné!

Mats Öhman - vi bugar och bockar!

2011-01-18
Ja, jisses vilken överraskning man fick i TV-soffan igår; och sportspegelns pris går till : MATS ÖHMAN!!!
Lyckoruset har knappt lagt sig än, för äntligen har Bilsporten fått komma in i finrummet, och inte med vem som helst. Ingen kunde varit värdigare än Mats Öhman! Han är så härlig när han vill avdramatisera sin insats i bilen, men å andra sidan har han ju rätt. Hur många av oss vanliga dödliga skulle ha en suck mot honom om vi satte oss i en likvärdig bil?! Inte många va`?!
Ligger rätt mycket i den vits årets idrottare med funktionshinder sa :
- Jag är inte handikappad, jag är hjulbent!
Själv brukar jag säga att jag har alla siffror rätt... Tjej, blond och norrlänning! (skratt)

http://svt.se/2.149552/1.2297770/mats_ohman_far_sportspegelpriset

Bilder från Morjärv / Lombens skjutfält!

2011-01-15
Visst är han väl duktig, min kära make, som stått ute och fotat i nedåt -27 grader?! Dessutom i ett ljus som inte
är det trevligaste för en fotograf, men fru-slavdrivare = jag, är nöjd!


Magnus Kitti slutade tvåa i Ekonomi, efter sekundstrid med trean
Ingemar Svensson. Visserligen sa Kitti i förhandsreportaget, att han
skulle försöka slå "den gula", men han hade nog tänkt att det skulle
ske utan att den gula fransyskan stod i diket.


Lars-Åke Ohlander


Roger Eriksson


Per Johanssons Golf är såld till en svensk finne! Nåväl, i alla fall en
finsk förare med svensk licens!


Älskar den här mannens framfart, även om det inte blev seger för
Thomas Lahti idag.


Själv var Lahti lite konfunderad över team-kollegan Lasse Johanssons
framfart på första varvet, men trots att han gjorde ett rejält försök
på SS3, svarade Lasse tillbaka på SS4 och första varvets 12 sekunder
kvarstod ända in i mål!


Två giganter; Thomas Lahti och Magnus Lundgren, och tja, får vi inte
ha Lundgren bakom ratten i egen bil, är det ju trevligt att ha honom
som service till Lahti!


Lasse "pålacken" Johansson, dagens något oväntade segrare, i alla
fall för mig. Jag vet att Lasse är grym bakom ratten, men... på vägar
som dessa brukar Lahti vara oslagbar! Hatten av!




Nöjd segrare, Lasse Johansson!


Anders Nilsson tog i lite för mycket och fick backa två gånger.


Tommy Schefström, still going strong!


Far och son, Tommy Schefström bakom ratten och Fredrik Schefström
till höger


Johan Makslahti, 2:a i VOC-B


Johan Makslahti, en genuin kille som det lyser snällhet om!


Erik Wiklund i sitt nybygge. Men låt er inte luras av "morfars-uniformen",
för det blev seger i VOC-B för Erik med Maria Lundberg i högerstolen!


Göran Ahlström tvingades bryta


Lars Wennberg


Lars Wennberg


Daniel Hovila, en helt ny förmåga, av de många nya som Haparanda
SMS fått fram. Körde riktigt bra, enligt Robert. Skoj!!! Svåger-Perkas
gamla bil förövrigt!


Esa Makslahti, en av de som gör rally till en trevlig sport! Kör främst
för att det är så skoj, och han gillar att skruva i bilar!
- När jag lägger i fyran släpper jag gasen, för då går det fort! Men
jag är ju bara 6 minuter efter Lasse Johansson, meddelar han med
ett glatt skratt!
- Men... Jag tror nog att jag har roligast av alla!!!


Viktor Johansson, en ny talang. Som C-förare var han snabbare
än alla B-förare!


Kärleks-bussen! Oj, så mycket roligt vi haft i den här bussen! Men
nu hoppas vi familjen Johansson får uppleva minst lika mycket
trevligheter i den som vi gjort!

En annan trevlig sak i VOC-C, var att ÖNBF´s första rally-junior
gjorde comeback! Samuel Miettinen imponerade på alla med sin
framfart som junior, då han låg och körde på rena topp-tider med
sin VOC-240. Men innan Samuel blev senior, la han plötsligt ratten
på hyllan. Men lika plötsligt som han försvann, var han idag tillbaka
i hetluften, och trots rätt många års bortavaro, fanns talangen kvar.
Samuel låg på en total tredje plats i VOC, dvs före Anders Nilsson (!),
när motorn rasade på sista sträckan. Välkommen åter Samuel!


Juha Talvitie




Markku Kärkäinen har lagt grunden till det DM-guld han aviserar
siktet inställt mot! Seger i dagens tävling ca en halv minut före Juha
Talvitie!


Mattias Rönnberg blev 3:a i 4 wd.


B-O Näslund bröt efter första sträckan.


Lite brum brum i skogen!!! Arto Tunkkari, dagens trea i 2 wd.


Krister Etting gjorde comeback i DM-cirkusen, och vann 2 wd.
- Det var roligt att vara tillbaka på Lomben!, konstaterade Krister och
åsyftade eran då Kalix MK nyttjade vägarna på skjutfältet upp till
tre gånger / år! Those where the days!


Ett kärt återseende, som vi hoppas blir bestående!


Erik Werne har varit trogen följeslagare i Team Etting under många
års tid, och är den enda förutom Krister själv som återstår från den
ursprungliga kärntruppen!


Kenneth Andersson






Linus Johansson och Sofie Lundmark, vinterpremiär med Hondan.


En stabil styrning som fick betyget klart godkänt!


Alltså, visst är det lite vackert med vinterrally?!


Roger Eriksson





Tobias och Jonas Forsman, hade 19 sekunders ledning efter första
varvet, och skulle köra lugnt på andra varvet. Det slutade i ett dike.
- Jag vet inte riktigt vad som hände, för det började inte som en
klockren avåkning. Måste ha skurit ner. På min sida, när hände det
sist?!, konstaterade Forsman med ett klingande skratt, som var helt
oväntat efter en snudd på bortskänkt seger.




Ingemar Svensson / Peter Lindqvist, i ny-stylad Golf. Men hur är det
man brukar säga : - Att styla en Golf är som att sminka en gris?!




Curt Jonsson


Curre har varit med i rallycirkusen sedan medeltiden.
Dagen till ära hade han lurat med sin store-bror, Anders Jonsson,
på tävlingen (tyvärr ingen bild på honom). Anders är en legend i
åtminstone norrländska rallykretsar, med enorma framgångar från
1971-1991. Efter han slutade har han inte varit på en enda tävling,
även om han följt allt via tidningarna, men nu skulle det bli ändring
på den fronten. Han hade njutit i fulla drag av allt rallysnack, och han
kunde även konstatera något annat skoj :
- Tommy Schefström började köra före mig, OCH HAN KÖR ÄN!


Daniel Larsson körde fort som brukligt, dagen till ära med Maria
Aldenlöv i högerstolen. Tyvärr körde han sönder oljetråget och fick
bryta efter SS2.


Jonas Rönnlund var den enda som var i närheten av Tobias Forsman,
och det blev också han som knep segern när dagen var slut. Kanske
får han revidera sitt huvudmål om en uppklassning till A-licens, och
tillägga ett litet hopp och guldskimmer?!







Forsman av på sista!

2011-01-15
Tobbe Forsman drog av i en "!H1" på sista sträckan, tyvärr. Jag ringde nyss upp honom, och han var inte alls på dåligt humör, vilket jag och hans fru Linda misstänkt i våra konversationer på Facebook.
- Jaha, sa jag, var det vårat eller Jonas (kartisen) fel?
- Nähä du, fick jag ett glatt svar, det var helt mitt eget fel!
Det var väldigt luriga kanter, och jag måste väl erkänna att i en annan kurva på den sträckan, som vi sedan valde att varna, var vi på väg att göra samma sak när vi skrev noterna... I vårt snigeltempo var det på väg redan första svängen, och andra svängen försökte Robert hålla upp mer, och då höll vi på att åka ordentligt. Men vi åker ju Volvo!!! (as-garv)
I alla fall hade ju Tobbe dessutom för en gångs skull åkt av på sin egen sida, eller för en gångs skull, det är nog bortåt tio år sen senaste rejäla avåkningen!
- Så går det när man är okoncentrerad när man har för stor ledning, konstaterade han med ett skratt.
Härlig inställning, blir så mycket lättare att leva om man inte deppar ihop för "småsaker".

Lite rolig kuriosa var att jag skrev på Linda Forsmans facebook att Tobbe åkt av i en "!H1" på sista sträckan, då kommer plötsligt Krister Etting in och skriver "bra, då vet vi var vi ska ta det lugnt!". Hur 1000:an har karln nerver att vara inne på Facebook under en tävling, typ just innan start?

Ingemar Svensson hade en dundertabbe i en V2 Lg < 1, och tappade 10 sekunder till Kitti, och därmed tog Kitti andraplatsen, två sekunder före Svensson.

Lasse Johansson vann VOC-elit, 12 sekunder för Lahti. Anders Nilsson 3:a.
Inte helt säkert, men troligen vann Erik Wiklund VOC-B före Johan Makslahti.

En knapphändig rapport från Grp H har jag till slut fått från halvtid, för vid senaste rapporten var de ej i mål ännu. Rapporten sa som väntat att Krister Etting var i ledning i 2 wd, före Kenneth Andersson. På första sträckan hade han tagit Kenneth med ... tror det var 9 sekunder. I förorden till noterna hade vi skrivit att SS2 var ungefär av samma karaktär som SS1, men möjligen ännu snabbare! Det syntes på fartdåren Ettings tid, då han var hela 27 sekunder före Kenneth Andersson! Men det är ett känt faktum sedan Kalix-tiden, att Etting älskar vägarna på Lomben! Kul att ha honom tillbaka på DM!!!

B-O Näslund har brutit efter SS1 av för mig okänd anledning.

Ev kommer en till rapport innan Robert kommer hem, annars blir det slutrapport med bilder som är nästa steg!

Halvtidsrapport från DM-premiären!

2010-01-15
Har precis fått rapporter från Morjärvs DM-premiär på Lombens skjutfält, där det är kallt om öronen för både deltagare och fotografer! -27 som kallast vi not-checken som Robert gjorde i morse! Själv är jag hemma i go-värmen med hundarna, både pga kylan, men även pga att min ena hundvakt är förkylt och nedbäddad = mamma, och Emma är upptagen med annat i helgen.

I VOC är det något oväntat, i alla fall i min värld, Lasse Johansson som leder med hela 12 sek före Lahti efter första varvet (2 sträckor 2 varv). Varför jag upplever det oväntat, är för att jag vid notskrivningen tillskrev Lahti segern, med tanke på den snabba skjutfältskaraktär som brukar passa honom. Nåväl, det är inte slut än! Hälften kvar... Anders Nilsson är inte heller borta ur matchen, utan ligger 3:a, 8 sek efter Lahti.

Bland B-VOC är det Erik Wiklund i sin nybyggda 240 som öppnat starkt, och är hela 23 sek före Johan Makslahti! Göran Ahlström står enligt uppgift inne på sträckan, av ännu för mig okänd anledning.

I Ekonomi är det som väntat Tobbe Forsman som gått ut hårt och ökat. Lite orolig var han för att få spåra, men med tanke på att vägarna visade sig ny-hyvlade i morse, tror jag det var ett leende på läpparna vid halvtidspaus på herr Forsman! I alla fall var Robert lyrisk efter not-checken i morse!
Jonas Rönnlund fortsätter att matcha Forsmans tider, men får idag ändå finna sig med att vara 19 sek efter i halvtid. Ingemar Svensson och Magnus Kitti slåss om tredjeplatsen, dryga minuten efter fartdårarna i täten.
Daniel Larsson tvingades bryta efter två sträckor, med sönderhoppat oljetråg.

Vid rapporteringen hade inte Grp H´s tider börjat komma upp ännu. Enda rapporten säger att Anders Andersson tvingats bryta på SS1 med trasig drivaxel.

Återkommer så snart jag får fler rapporter!

1:a notningen avklarad!

2011-01-09
Igår var det då dags, för årets första notning. Nästan ett år sen sist, och inget man så där direkt har saknat... Övertalade än en gång, och hur lätt är det att neka när man t o m blir uppringd av förare som Tobbe Forsman i Skellefteå, då han förklarar hur mycket han tycker om våra noter och hur duktiga man är?! Han vet givetvis vilka strängar han ska spela på, jäkla pojk-vasker! Men han lyckas uppenbarligen, år efter år...

Nåväl, vägarna var toppen! Vad kan man annat tycka, då det är vägar Robert en gång i tidernas begynnelse fick nys om och började använda på Lappnatta, Vårspecialen och Montecalix?! Konceptet är klockrent, med 72% SS av totallängden, nära från service till sträckorna gör att servicepersonalen kan gå och titta emellanåt. Två långa sträckor, innebär mycket godis till förarna, och samtidigt med förhållandevis låg åtgång av funktionärer för arrangören. Dessutom med kanon-vägar! Visserligen kändes väl vissa avstickare lite så där att nota i alla fall, de flesta dock nödvändiga för att farten inte ska bli för hög. Samtidigt har man klassiska Soptippen (Blåsberget) i Råneå i huvudet. Den känns vidrig när man notar den, men de flesta förare älskar den i tävlingstempo, så även jag som kartis!

Men hur glamoröst är detta med notskrivning då? O, det är som en bal på slottet! Typ... inte alls! Upp i ottan, en annars välförtjänt lördags-sovmorgon, dessutom en dag då TV´n är fulladdad med Vinterstudio. Stackars hundvaktande Emma var inte pigg när Robert hämtat henne, men hon kunde i alla fall gå och mysa i soffan med de fyra som hon blev lämnad med. Senna fick en vilodag hos "mormor och morfar", där han bl a roade sig med att knycka lördagsmiddagen, inte långt från ett halvt kilo färdigstekt lammkött! Han osade på rätt bra när vi hämtade honom... Kickan och Pirelli fick bli med i rallybilen, och de myste på rätt bra med varsitt ben, intrasslade bland rören i bågen.

Som vi fått vänja oss genom åren var det inga salsgolv som mötte oss, men tack och lov var de 2 dm snö som låg på vägarna av varianten puder, så det var inga problem att ta sig fram.
Efter att ha skrivit den ca 14 km långa första sträckan, var det dags för en lyxlunch a´la nottradition, dvs en kall frukostkorv med en halv kexchoklad till efterrätt! Till det fick det bli Mer-Apelsin, för Robert hade glömt ta med det röda guldet (Coca Cola) när han packade matsäcken... Men först blev det rastning av tjejerna, och Kickan och Pirelli njöt av att springa fritt och jyra på i lössnön. Ingen oro för att skrämma någon, så där mitt ute i ingenstans!

Andra sträckan var ännu finare än den första, och snabbare! Första varvet avklarat
Men med det ljus som råder så här i början av Januari och med en bakhjulsdriven / enhjulsdriven bil på pudersnön, sammanlagt med rätt många gupp som det brukar vara i skogen... Tja, ett varv stod jag pall bra, dvs skrivningen av noterna. Men när det blev dags för andra varvet, dvs när jag skulle börja läsa, då började det bli riktigt jobbigt redan efter halva första sträckan (var tack och lov bara två långa!). Men jag stod pall, och det gick bra. Sen fick jag en välbehövlig paus som uppskattades av hundarna, och då gick det bra igen.
När vi väl var hemma var man som en urvriden disktrasa, och sedan föda intagits och landning skett i TV-soffan, var det proppen ur. Det är nog svårt att ens gissa sig till hur krävande en notning är, så helkoncentrerad under så lång tid, veta att man är sjukt noggrann, då granskning kommer att ske under lupp, och hur bra jobb man än gjort kommer det finnas de som inte är nöjda. Livet för en notskrivare!
Men det finns saker som är bra också. Man får se mycket, och det är ofta riktigt vackert ute i skogen, på äventyr man aldrig skulle gjort om det inte vore för dessa hat-älskade noter som väcker så mycket känslor hos så många. Det senare får mig att tänka på detta med egna rekognoceringar. Vi brukar förorda på våra co-driverutbildningar, att man åker ut och skriver egna noter, som träning. Det är jätte-nyttigt! Det är även ett roligt inslag på små-tävlingar, där det annars ändå inte skulle varit noter. Men i min värld är det fantastiskt viktigt att det inte är många eller långa sträckor då.
Med logiska vägar som dessa blev det en av de smidigaste notningarna vi gjort, och det blev bara ca 3 timmar effektiv nottid, exklusive pauser och resa till och från tävlingsplatsen. Det är vår snabbaste notning, och vi har hållit igång sedan 2001. Det får mig att undra om vi är extremt långsamma, noggranna vet jag att vi är, men ändå undrar jag hur förarna skulle hunnit med detta på 1,5 timmar som det står i Sikfors inbjudan att rekningen ska pågå?! Jag är inte mot nymodigheter, men jag är rädd för att det blir att tumma på säkerheten om man får för lite tid på sig... Men som sagt, det är förhoppningsvis bara vi som är långsamma!

Nu återstår bara en massa timmar i redigering, tryckning och wirebindning. Så vår fritid är räddad ända fram till nästa helg!


A rally-point-of-view!


Lite missvisande, för så här mörkt var det inte, går inte att nota i
mörker. Men vacker vintersol var det!


Pärlan!


Pirelli och Kickan roade sig i snön!

Notning på G

2011-01-05
På lördag blir det notning i Morjärv. Ser på kartan ut att bli fina vägar!!!
Har även fått beställningar från både Piteå och Lycksele, som båda är ute i god tid som vanligt, skötsamma grabbar! (ler)
Besiktning av 940´n på fredag, så där i lagom sista minuten för att den ska få notas med. Tur det är röd dag i morgon så den i alla fall hinner få en stol, som fortfarande sitter kvar i Asconan. Den stackars pärlan har ju inte riktigt prio 1 under back-säsongen, då den ännu större pärlan givetvis blir mest ompysslad.
Robert är rätt sugen på att köra lite rally, men som vanligt är kontot tomt, så vi får se vad det blir.

RSS 2.0