Del-rapport från DM-rally nr 3

2011-01-30
Häftigt att få vara med lite i hetluften, då Tobbe Forsman precis ringde och gav mig en del-rapport från rallyt i Vännäs. Det var service nu, efter tre sträckor, och två sträckor återstod.
- Jag vet inte var den där Rönnlund hittat farten, konstaterade Tobbe skrattande, och via hans tonfall kunde jag höra hur adrenalinet sprutade i ådrorna, och fann mig själv stående på köksgolvet bland en massa sovande hundar, med en stegrande puls och ståpäls på armarna.
- Jag tog Rönnlund med en sekund på Liljaskolan, en liten fjantsträcka. Sen tog han oss med två på Braxsele, en tok-snabb sträcka som han tidigare aldrig åkt så bra på, men nu har han en jäkla fart. Sen tog jag han med tre på Brännlandsåsen. Så nu jävlar är det fight. Det går på 100%, och nu är det pall eller tall som gäller!

Vet ni, jag tror honom, men jag hoppas det blir pall för båda två. Tycker inte om tallar!!!
Min egen far slog i min tidiga barndom i mig att tallar kan hoppa ut på vägen, så attack-tallar är inget nytt begrepp för mig!

Rapport från notskrivning i Piteå säger att de två man hittills notat såg fina ut. Piteås väl timade plogning till blidan slog till, har gjort att det verkar ha hunnit bli lite is på vägen. Bara hoppas det håller i sig!

Nu väntar jag spänt på slutrapport från Vännäs, och nånting säger mig att jag får gå här med stå-pälsen kvar på armarna och hjärtat uppe i halsgropen, till Tobbe ringer igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0