Besiktad!

2012-06-12
Igår var den så här, dagen med maraton-besiktning! Christer har funnit sig bra i sin nya roll, som Appendix K-besiktare, trots att det inte är någon lätt uppgift! Går ett antal timmar, bara genom att fylla i alla papper som gubbarna i långtbortistan vill ha. Besiktningen gick i alla fall bra, och gubbarna fick beröm för ett fint jobb. En kona till en bränsleslang / bränslerör och en bult i bågen, blev åtgärder vi måste fixa. Sen var det några saker som var oklara, som Christer måste kolla upp, men förhoppningsvis blir det inte mer.
Vi passade samtidigt på att besikta in Asconan, och det blev samma kona som måste fixas till den. Tydligen en ny punkt som många saknar. Inget krångel i alla fall, så det var skönt!

Efter besiktningarna skulle Robert för första gången KÖRA Amazonen, men bara backa tillbaka den i garaget. Behövdes dock inte mycket övertalning från pappas sida, innan de tog "genvägen" över Axelsvik (ca 2 km från där vi bor). När de kom tillbaka var det min tur. Vilken känsla!!!!!!!!!!!!!! Vår vän Christer Hedlund har döpt fröken Amazon till "Amazing", det var ett väldigt passande namn! Vilket drag och vilken sång det kan komma från en B20!!! Förvisso var det inte första gången jag åkte Amazon, var ju rent första bilen man åkte, både till och från BB! Sen har man nog sovit några timmar bland rören i bågen i olika Amazoner, och den första rally-Amazonen fick jag ha som lekstuga ett tag, innan den flyttade till skroten. Men senast jag åkte Amazon, är lär nog ha varit runt 1985, då den gula Amazonen såldes till Skellefteå.


Vatten-påfyllning inför den historiska första uppstarten!


Pappa tankade, dagen till ära!


Staffan såg till att justera CO-halten, så nu klarar den även Bilprovningen
krav på den fronten!


Besiktning med Christer Ekevad


Ingen lätt uppgift Christer har tagit sig an...


... mycket papper blir det!


I sista stund fick vi namnen på rutan, och efter en grundlig pappers-
städning på kontoret hittade jag ju även världens snyggaste lands-
flagga!


Blänkte fint i solljuset ute på gården!


Den på förarsidan ser klar mer nöjd ut än den på kartis-sidan! Dock
är det Roberts lilla barn-stjärts-stol som sitter till vänster, så det är
inte många som ryms att köra!


Robert skulle bara backa in bilen i garaget, men pappa var snabbt i
min stol och övertalade honom att dra fast hjulen ordentligt och ta en
liten joy-ride runt byn


Åter från premiär-turen - nöjda herrar!


Sedan blev det min tur, och det var inte utan att man fick citera
Irene Cara´s gamla hit : - "What a feeling"


På kvällen fick jag äntligen hjälp att sätta upp tavellisterna som legat
tillsammans med tavlorna på vårt rumsbord i ca en månad. Jag hade
klart kunnat göra det själv, men hade aldrig fått godkänt av vattenpass-
Nisse jag är gift med. Men nu blev det trivsamt i vårt vardagsrum,
men Ronnie och Gunnar på plats!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0