"Svärmor tvättar rallybilen"

2012-04-29
Handen på hjärtat, hur många av er har frivilligt haft med svärmor och tvättat rallybilen? Det har Robert haft idag! Mamma började med högtryckstvätten, och då gick Robert ut med en svamp åt henne.
I går morse, lördag, gick Robert ut klockan 08 i garaget, idag var den bara 06.20. Han är ivrig min Amazon-riddare, inte utan att man är stolt över hans flit! Jag tror han kommer att ha en rätt rejäl sömnskuld när bygget är i land!




Hon är bara för snäll min mamma! Först har hon varit här hos oss och
lagat mat för att jag skulle kunna köra ur hundarna och inte behöva
störa Robert i garaget. Sen har hon tvättat mattor med en högtrycks-
tvätt vi fått låna av världens bästa Kenth Fredriksson! När hon var klar
med det så tvättade hon rallybilen!

Pappa vägrar att gå och sova på dagen, trots att han är så sjukt trött
efter hjärnblödningen för ett år sen. Så nu har vi burit en soffa åt
honom i garaget! Ni vet, "om inte Muhammed kommer till berget,
måste berget komma till Muhammed!" Gott har han sovit, för han
har fin utsikt! Eftersom han är rädd att inte kunna sova på natten nu,
så fixar vi en sovrums-TV åt honom, förhoppningsvis ikväll! Har man
världens bästa pappa, är det inte så konstigt att man är rädd om honom!


Pappas utsikt från soffan. Lysen, grill och diverse börjar komma på
plats!


Inte alls dumt att ha tillgång till verkstandshandböcker för större
delen av Volvo´s armada. De används flitigt kan jag säga!


Styrsnäckan på plats!


Lite lysen och diverse här med.


Min sköna stol är på plats, men förhoppningsvis blir det världens bästa
Pia som åker premiären, dvs Polar Classic rallyt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0