Isen avgjord i Sikeå idag!

2011-03-26
Vilken härlig dag att vara här hemma och njuta av våren! Har vallat hundar nästan hela dagen, och nu har både de och jag intagit föda, inför stundande kvällsrundorna. Men först har jag inhämtat lite rapporter från Sikeå, och är nervös för hockeyn... Just nu ser det ju bra ut, men det är ju flera minuter kvar! Heja Luleå!!! Och precis som jag skrev det, så blev det kvittering av Skellefteå, och orgasm för reportrarna. De får gärna ha ett favorit-lag, men som reportrar borde de hålla det för sig själva! Suck!

Men här ska det handla om bilar, mycket trevligare det minsann! Framförallt som min kära moder-klubb, Kalix MK, samlat på sig ytterligare 3 medaljer i olika valörer!
I kortnabben handlade det enligt Johan Riström bara om en person idag :
- Schefströms bil går sjukt bra, och så duktig chaufför som han är, så var jag chanslös!
Dubbel-seger till Schefström gav guld, medan Johan följde upp en andraplats med en 5:e plats (tror jag det var...) och fick nöja sig med brons, och Anders Christoffersson fick silver.

I långnabben var det highlife som vanligt, och Sören Häggström som vann första var för en tag utesluten pga tjuvstart, men sen visade det sig att arrangören tabbat sig som inte gett honom ett stop-and-go, och han fick tillbaka segern helt enligt regelboken. Micke Jansson gjorde en dålig start och var sist iväg.
- När Nyman stängt mig i 3 varv lyckades jag ta mig förbi, och då körde jag upp mig till 2:a plats.
Även andra tävlingen vanns av Häggström, som därmed bärgade guldet till Ö-vik. För Jansson gick det sämre.
- Jag slirade bort mig i starten igen, men lyckades köra upp mig till tvåa, men halv-snurrade och var upp på två hjul, men lyckades styra ner! Men då fick jag en riktigt bredsladd och for upp i vallen och fick en riktig flygtur, och landade på framhjulen så hårt att jag knäckte ena framfälgen!

Daniel Lidström rullade och låg mitt på banan, något som borde ha lett till rödflagg enligt de jag pratat med, men jag var inte där och kan inte ha nån annan åsikt än att man ofta är för rädd att rycka den röda flaggan som trots allt är en säkerhetsgrej. Enligt uppgift var det även Thomas Fredrikssson, från publikled, som var först framme för att hjälpa Daniel ur bilen...

I alla fall, så tror de jag pratat med att Thord Thingvall tog silver, och ev Jansson brons. Får återkomma i frågan när jag kommer över nåt resultat!

Som vanligt när en säsong är avklarad, är man orolig för att folk slutar. När det gäller Mr Jansson kan jag dock komma med lugnande besked :
- Jag slutar när jag dör eller när de lägger ner sporten!

Något liknande gäller för Sören Häggström :
- Självklart ska jag försöka försvara guldet nästa år! Om bara ambition finns och folk runt om som hjälper till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0