Brage måste ha stått och kört!

2011-02-05
Tja... för någon timme sedan, när jag skrev sist, var jag helt på det klara med att Lahti skulle vinna med de 19 sekunder han hade i försprång inför de två avslutande sträckorna. Men alltså, Brage Lundmark måste ha stått upp och kört! Han tog in 11 sekunder på snabb Jävre-sträckan, som jag normalt sett brukar kalla för en "Lahti-väg" och sen ytterligare 6 sekunder på Blåsmark. Så visserligen vann Lahti, men bara med 2 sekunders marginal! Puh, svettigt!!! Trea slutade Lasse Johansson, 25 sek efter Brage och han i sin tur var ytterligare 4 sekunder före Anders Nilsson.

I GrpH var det inte som jag trodde vid förra skrivtillfället, att Peter Johansson ledde. Utan det var Anders Andersson. Men sen har det gått undan, för till slut vann Peter i alla fall, 23 sekunder före J-O Renberg. Micro Åström blev 3:a, bara 5 sekunder efter Renberg. Anders Andersson 4:a och B-O Näslund 5:a.

I Ekonomi blev det Jonas Rönnlund som vann, mycket tack vare sin knock-out-öppning på första sträckan. Det blev till slut 14 sekunders marginal till Forsman. Magnus Kitti släpper inte sin 3:e plats, utan radade upp den fjärde på raken i år. 4:a blev en prakt-sensation, och jag är så glad att kunna meddela att det börjar lossna för Lars-Åke Ohlander med sambon Anne i högerstolen!!! 5:a slutade Ingemar Svensson, som avslutade dagen betydligt sämre än den fina inledningen han fick. Än en gång kom problemen alltså i mörker...

Återkommer förhoppningsvis med lite bilder, om maken skött sig i skogen! Men han blir nog rätt sen, för nu ska han åka och titta på en hundsläde i Luleå!!!
Åter till verkligheten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0