Kanonrundan på G

2011-08-11
I fredags, för snart en vecka sen, var vi till Boden och notade vägarna till Kanonrundan. Alltid lika trevligt att nota i Boden, i det andetag man nu kan säga att det är trevligt att nota... (ler ironiskt) Men åtminstone fick vi träffa trevligt folk, och åka på fina vägar. Sen är det ju ett betydligt större nöje att cruisa efter Skjutfältsvägarna i ett betydligt högre tempo än det vi kan hålla. Nils-Olof Johansson börjar verkligen bli vår radarpartner, och nu skrev han roadbook även för Boden. Vi har rallat på så mycket i skogarna tillsammans, så vi har ett toppen-samarbete och fina dialoger och diskussioner.
För en gångs skull var vi färdiga i god tid med noterna, trots en hel hög med efteranmälningar, så redan onsdag eftermiddag kunde tävlingsledare Thomas Fredriksson hämta dem på busstationen i Boden! Skönt! Visserligen fick vi en till beställning alldeles nyss, men det är inte värre än att Robert får ta med sig häftet på lördag.
Däremot har stackars tryckeri-mamma precis gått på ett långt natt-skift och sover hela dagen, men känner jag henne rätt är det inga problem att trycka ännu ett häfte. Tur hon har bara en besvärlig dotter! Tänk stackars Aldenlöv, han har två lika besvärliga som jag! Men tänk, jag tror både Hasse, Eva, Mamma och Pappa, är tillräckligt knäppa för att vara stolta även över döttrar som mig, Theres och Maria! (ler)

Själv blir jag alltså hemma på lördag, är planen. För hundflocken innehar en löptik och är då i större behov av Alfa-alfa (=jag) Annars hade jag hemskt gärna tagit med mig Penske och åkt ut på skjutfältet tillsammans med Tobbe Forsmans bättre hälft, Linda, när nu hon för en gångs skull ska följa med på rally. Den som lever får se, men troligen blir jag hemma och skickar pappa och Robert på not-check och trevligt rally-surr!
Förhoppningsvis återkommer jag under helgen med både bilder och rapport!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0