Man blir förbannad!

2011-03-20
Jag fick precis lite snabba rapporter från en lätt upprörd make i Överkalix. Tänk så många år vi varit på vift med vår kamera, och aldrig haft några som helst problem med att få befinna oss på arrangemangens platser där det går att få fina bilder, förutom på ett ställe i detta avlånga land : ÖVERKALIX
Den platsen är både vacker och innehåller många fantastiska människor. Jag vågar inte nämna nån, med risk för att inte komma ihåg alla, men ni som inte ska beröras av min fortsättning, ni vet med er att ni inte ska göra det! Men av nån anledning lyckas man år efter år gräva upp idioter som skulle kunna förstöra chansen för dessa härliga idrottsmän att få synas i media. Nu är vi väl envisare än så, men man blir förbannad på ren svenska. Senast jag var där, skulle jag inte få stå där jag stod och fotade, med rejält avstånd till banan, i allt annat än en avåkarböj, snarast på rakan mellan två kurvor. Tack och lov kom Martin Ollinen till min undsättning då, så jag fick stå kvar, och gjorde också så trots att jag var rejält upprörd. Idag var det Robert som inte skulle få stå där han placerat sig, på rejält avstånd till banan, visserligen på yttern, men i ingången till en rejält tvär hårnål. Dvs på intet sätt ett avåkarställe. Om man är så rädd för incidenter, förstår jag inte hur man vågar ha folk på posteringar överhuvudtaget, för räknar man in oturs-incidenter, då är man ju knappt säker i depån! I alla fall medförde det att Robert packade ner kameran efter dagens första deltävlingar, för nu hade han bara lust att vara publik. Är det så vi vill ha det? Vet inte, men vi bevakar trots allt för två av de största medierna som bryr sig om vår sport, dvs Bilsportbörsen och Årets Bilsport (boken) Tänk om kära funktionärer, och börja behandla media med respekt och trevliga tongångar! För att inget missförstånd ska bli, ska jag än en gång betona att vi aldrig blivit dåligt bemötta på något annat is-arrangemang, och trots allt var det här uppenbarligen en tjurskallig individ som gör att jag förargar mig över ett helt arrangemang. Stort fel av mig, men så blir känslan!

I alla fall hade Anders Christoffersson tagit hem första kortnabben, före Andreas Pettersson och Johan Riström. Pettersson hade passerat Riström på ett av de avslutande varven. Schefström 4:a och Ingemar Bjöörn 5:a. Jocke Evertsson fick punktering.

Bland juniorerna tog Evertsson starten, men banan är tydligen vansinnigt kurvig, så det fanns inte på världskartan att Jocke skulle kunna hålla Kim Anderssons lilla bil bakom sin stora 240. Men han var inte långt efter i mål, vilket är värt allt beröm!

I långnabben höll det äntligen hela vägen för Jansson, som varit otursförföljd ett antal år nu. Sören Häggström fick problem med bilen och tappade ett varv, men tog sig i mål till slut. Troligen sist av de körande dock. Thord Thingvall slutade tvåa, och i min tankevärld borde de flytta upp honom i SM-ledning för tillfället! Mäktigt!
Daniel Lidström blev 3:a och jag får nog be lite om ursäkt för mina hårda ord om hans jänkare, även om jag fortfarande anser att "riktiga män kör Volvo" och fortsätter att anse att han hör hemma i en sån! (ler)

Återkommer så snart jag vet mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0