Halvtidsrapport från DM-premiären!

2010-01-15
Har precis fått rapporter från Morjärvs DM-premiär på Lombens skjutfält, där det är kallt om öronen för både deltagare och fotografer! -27 som kallast vi not-checken som Robert gjorde i morse! Själv är jag hemma i go-värmen med hundarna, både pga kylan, men även pga att min ena hundvakt är förkylt och nedbäddad = mamma, och Emma är upptagen med annat i helgen.

I VOC är det något oväntat, i alla fall i min värld, Lasse Johansson som leder med hela 12 sek före Lahti efter första varvet (2 sträckor 2 varv). Varför jag upplever det oväntat, är för att jag vid notskrivningen tillskrev Lahti segern, med tanke på den snabba skjutfältskaraktär som brukar passa honom. Nåväl, det är inte slut än! Hälften kvar... Anders Nilsson är inte heller borta ur matchen, utan ligger 3:a, 8 sek efter Lahti.

Bland B-VOC är det Erik Wiklund i sin nybyggda 240 som öppnat starkt, och är hela 23 sek före Johan Makslahti! Göran Ahlström står enligt uppgift inne på sträckan, av ännu för mig okänd anledning.

I Ekonomi är det som väntat Tobbe Forsman som gått ut hårt och ökat. Lite orolig var han för att få spåra, men med tanke på att vägarna visade sig ny-hyvlade i morse, tror jag det var ett leende på läpparna vid halvtidspaus på herr Forsman! I alla fall var Robert lyrisk efter not-checken i morse!
Jonas Rönnlund fortsätter att matcha Forsmans tider, men får idag ändå finna sig med att vara 19 sek efter i halvtid. Ingemar Svensson och Magnus Kitti slåss om tredjeplatsen, dryga minuten efter fartdårarna i täten.
Daniel Larsson tvingades bryta efter två sträckor, med sönderhoppat oljetråg.

Vid rapporteringen hade inte Grp H´s tider börjat komma upp ännu. Enda rapporten säger att Anders Andersson tvingats bryta på SS1 med trasig drivaxel.

Återkommer så snart jag får fler rapporter!

Kommentarer
Postat av: Benny Forsman

Tack för att Du hänger me i rallycirkusen trots att Du inte kan vara me live,jag läser alltid Din blogg för att veta hur det gått.Fortsätt Du är BÄST.

2011-02-25 @ 18:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0