Forsman av på sista!

2011-01-15
Tobbe Forsman drog av i en "!H1" på sista sträckan, tyvärr. Jag ringde nyss upp honom, och han var inte alls på dåligt humör, vilket jag och hans fru Linda misstänkt i våra konversationer på Facebook.
- Jaha, sa jag, var det vårat eller Jonas (kartisen) fel?
- Nähä du, fick jag ett glatt svar, det var helt mitt eget fel!
Det var väldigt luriga kanter, och jag måste väl erkänna att i en annan kurva på den sträckan, som vi sedan valde att varna, var vi på väg att göra samma sak när vi skrev noterna... I vårt snigeltempo var det på väg redan första svängen, och andra svängen försökte Robert hålla upp mer, och då höll vi på att åka ordentligt. Men vi åker ju Volvo!!! (as-garv)
I alla fall hade ju Tobbe dessutom för en gångs skull åkt av på sin egen sida, eller för en gångs skull, det är nog bortåt tio år sen senaste rejäla avåkningen!
- Så går det när man är okoncentrerad när man har för stor ledning, konstaterade han med ett skratt.
Härlig inställning, blir så mycket lättare att leva om man inte deppar ihop för "småsaker".

Lite rolig kuriosa var att jag skrev på Linda Forsmans facebook att Tobbe åkt av i en "!H1" på sista sträckan, då kommer plötsligt Krister Etting in och skriver "bra, då vet vi var vi ska ta det lugnt!". Hur 1000:an har karln nerver att vara inne på Facebook under en tävling, typ just innan start?

Ingemar Svensson hade en dundertabbe i en V2 Lg < 1, och tappade 10 sekunder till Kitti, och därmed tog Kitti andraplatsen, två sekunder före Svensson.

Lasse Johansson vann VOC-elit, 12 sekunder för Lahti. Anders Nilsson 3:a.
Inte helt säkert, men troligen vann Erik Wiklund VOC-B före Johan Makslahti.

En knapphändig rapport från Grp H har jag till slut fått från halvtid, för vid senaste rapporten var de ej i mål ännu. Rapporten sa som väntat att Krister Etting var i ledning i 2 wd, före Kenneth Andersson. På första sträckan hade han tagit Kenneth med ... tror det var 9 sekunder. I förorden till noterna hade vi skrivit att SS2 var ungefär av samma karaktär som SS1, men möjligen ännu snabbare! Det syntes på fartdåren Ettings tid, då han var hela 27 sekunder före Kenneth Andersson! Men det är ett känt faktum sedan Kalix-tiden, att Etting älskar vägarna på Lomben! Kul att ha honom tillbaka på DM!!!

B-O Näslund har brutit efter SS1 av för mig okänd anledning.

Ev kommer en till rapport innan Robert kommer hem, annars blir det slutrapport med bilder som är nästa steg!

Kommentarer
Postat av: Rickard Normark

Lite kul att veta kan kanske vara att Forsmans ledning före Rönnlund krymt till 4sek inför sista sträckan. Så hur mycket säkerhetskörning var det, kan man undra??

2011-01-17 @ 20:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0