Lite väl bråttom...

2011-02-05
Roger Fransson kör fort som attan, även om jag inte fått tiden på ettan fastställd än. Tyvärr hade han även lite bråttom in i en ankomst, 2 minuter för tidigt. Han trodde det gav honom ett tidstillägg på 2 minuter, men Robert kunde lugna honom att det "bara" var 40 sekunder, dvs 20 sekunder / minut man går in för tidigt till TK. Sedan fick jag verifiera det via reglementet på SBF.se, för säkerhets skull!

I alla fall verkar Lahti äntligen ha fått upp farten, och ledde efter tre sträckor med 16 sekunder över Brage. Sen var Robert osäker om det var Lasse Johansson eller Anders Nilsson som var trea.

I 2 wd trodde han att Peter Johansson hade en knapp ledning över J-O Renberg, medan Markku Kärkkäinen tyvärr tvingats bryta. Innebär att det är fortsatt tight i DM-toppen då, eftersom Krister Etting inte är på plats i Piteå.

I Ekonomi går fighten vidare, och nu var det dött lopp mellan Forsman och Rönnlund på SS4 Bergsviken (samma som SS1).

Och innan jag ens hunnit bli riktigt klar med texten får jag rapport om att Lahti dragit ifrån Brage med ytterligare 3 sekunder på Bergsviken, och leder nu totalt med 19 sekunder inför de återstående 2 sträckorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0