"Fel" mästare i VOC?

2011-08-15
I min text igår, utropade jag Lasse "Pålacken" Johansson till vinnare av FM i VOC. Jag började med att kolla poängen själv, men tyckte det var så snurrigt att jag ringde Brage. Brage var dock tvärsäker på att Lasse vunnit, och hade haft en riktig deppar-lördag efter ännu ett surt silver till samlingarna. Jag sa till honom att jag tyckte det såg konstigt ut att han inte skulle vunnit, eftersom han hade ett så pass stort poäng-övertag. Men då blev jag upplyst om att det var två tävlingar som skulle räknas bort, och då tänkte jag att det här borde ju dock herrarna i toppen ha järnkoll på, så jag böjde mig och nöjde mig med deras utsago. Men jag avslutade ändå samtalet med att än en gång fråga Brage om han verkligen var säker på att han räknat rätt. Detta fick honom att börja fundera lite, och till slut började han räkna igen. Med påföljden att han insåg att han kanske har vunnit ändå. Detta trots att vi tror att man måste räkna finaltävlingen. Så har vi nu räknat rätt, så har Brage vunnit med en poäng över Lasse. Dessutom i så hård fight, att Göran Ahlström, bästa B-förare på Kanonrundan, bara var 3 sekunder efter Brage i mål. Så rent krasst kan man vrida det till att Brage kanske för en gångs skull haft marginalerna på sin sida. Men nu vågar jag inte utropa någon mer segrare, förrän jag får svar från Torbjörn "Still" Johansson, som jag ringt under förmiddagen och som lovat att ta tag i och kontrollera poängen. Efter "chefen" uttalat sig, ska jag än en gång gratulera en FM-vinnare här på bloggen, återstår bara att se vem det blir...
På återskrivande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0